Комунальний заклад "Навчально-виховне об'єднання - "Спеціалізований загальноосвітній навчальний заклад І ступеня "Гармонія" - Гімназія імені Тараса Шевченка - Центр позашкільного виховання "Контакт" міської ради міста Кропивницького Кіровоградської області

Тижні безпеки життєдіяльності

у 2017-2018 навчальному році

 
Вересень   Листопад   Лютий   Квітень

Тиждень знань
Правил Дорожнього руху

 

Тиждень знань
безпеки життєдіяльності

 

Тиждень сприяння здорового способу життя та безпеки життєдіяльності

 

Тиждень знань безпеки життєдіяльності

 

     

 

   

 

Адаптація до школице процес звикання до нових шкільних умов, який кожен першокласник переживає і усвідомлює по-своєму. Більшість першокласників приходять до школи з дитячого садка. Там були ігри, прогулянки, спокійний режим, денний сон, завжди поряд вихователька. Там нинішні першокласники були самими старшими дітьми! У школі все по-іншому: тут – робота в досить напруженому режимі і нова жорстка система вимог. Для того, щоб пристосуватися до них, потрібні сили і час.

Період адаптації дитини до школи триває від 2-3 тижнів до півроку. Це залежить від багатьох чинників: індивідуальних особливостей дитини, типу навчального закладу, рівня складності освітніх програм, ступеня підготовленості дитини до школи і т.д. Дуже важлива підтримка рідних – мами, тата, бабусь і дідусів.

Дитину, що прийшла вперше до школи, зустріне новий колектив дітей і дорослих. Йому потрібно встановити контакти з однолітками і педагогами, навчитися виконувати вимоги шкільної програми, нові обов’язки, пов’язані з навчальною роботою.

Початковий період навчання досить важкий для всіх дітей, що прийшли в школу. У відповідь на нові підвищені вимоги до організму першокласника в перші тижні і місяці навчання можуть з’явитися скарги дітей на втому, головні болі, виникнути дратівливість, плаксивість, порушення сну. Знижуються апетит дітей і маса тіла. Трапляються і труднощі психологічного характеру, такі як, наприклад, почуття страху, негативне ставлення до навчання, вчителя, неправильне уявлення про свої здібності та можливості.

Поради батькам першокласника

Для того, щоб краще адаптувалася дитина до школи потрібно:

  • створення сприятливої психологічної атмосфери для дитини з боку всіх членів родини;
  • формування інтересу до школи;  
  • неприпустимість фізичних заходів впливу;
  • надання дитині самостійності в навчальній роботі; 
  • заохочення дитини. Моральне стимулювання досягнень дитини.
  • розвиток самоконтролю та самооцінки. 

Як зрозуміти, що дитина успішно адаптувалася?

1. Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він упевнений в собі і не відчуває страх. 

2. Справляється зі шкільною програмою. 

3. Дитина проявляє самостійність при виконанні завдань і  звертається за допомогою до мами або тата тільки після того, як самостійно спробувала його виконати. 

4. Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителями. 

Як можуть допомогти батьки?

  • Продумати режим дня і суворо його дотримуватися. 
  • Навчити першокласника задавати вчителю питання (не боятися і т.д.). 
  • Розвивати навички емоційного контролю, вміння дотримуватися правилам. 
  • Пояснити, що означає «акуратно», «старанно»,   формувати позитивну самооцінку. 
  • Розвивати комунікативні здібності. 
  • Підтримувати бажання вчитися. 
  • Вислуховувати уважно дитину, радити, як діяти в тій чи іншій ситуації. 
  • Активно взаємодіяти з вчителями.  

Рекомендації класним керівникам 1-х класів

  • враховуйте вікові особливості першокласників: рухову активність, переважання ігрового типу діяльності, недостатню сформованість вольової регуляції;
  • індивідуальний підхід до учнів та їх можливостей, щоб не послабити нервову систему, не знизити самооцінку та мотивацію до засвоєння знань;
  • не наполягайте на відповідях біля дошки тих дітей, які виявляють тривожність, краще об`єднайте їх у групи, що працюватимуть разом;
  • порівнювати роботи учня лише з його попередніми роботами, а не з роботами інших;
  • уникайте критики учня при свідках, а також вживання слів “завжди”, “ніколи”;
  • створюйте ситуації успіху, хваліть учня за найменші досягнення;
  • надавайте учням можливість висловлювати свої думки, підкреслюйте цінність почутого;
  • давайте учням можливість виплескувати енергію (фізкультхвилинки, ігри на перервах);
  • залучайте до спільної діяльності для згуртування колективу.

Навколишній світ 

  • знати своє ім’я та прізвище, ім’я й по батькові батьків, домашню адресу, назву свого міста та столиці країни;
  • знати назви професій; вміти пояснювати чи займаються представники цих професій;
  • називати групи предметів узагальненим словом;
  • знати основні правила дорожнього руху;
  • знати пори року, їх послідовність; частини доби;
  • знати назви найпоширеніших рослин, тварин, комах, вміти розрізняти звірів, птахів і риб, відрізняти диких тварин від домашніх, дерева від кущів, фрукти - від овочів;
  • знати основні кольори; знати поняття «право-ліво».

Пам'ять

  • запамятовувати не менш як 7-8 запропонованих предметів або слів;
  • запам’ятовувати вірші, лічилки, загадки й розповідати їх;
  • переказувати близько до змістфу тексту оповідання та казки;
  • розповідати по памяті зміст сюжетної картинки;
  • запамятовувати ряди цифр (від 4 до 6) зорово та з голосу.

Мислення

  • уміти вибудовувати послідовність подій і складати звязну розповідь за картинками;
  • класифікувати предмети за певними ознаками;
  • добирати один до одного підхожі предмети, повязуючи їх між собою за змістом;
  • знаходити в групах предмет, який не підходить до решти за спільними ознаками;
  • розвязувати прості логічні задачі;
  • вибудовувати з фігур логічний ряд.

Математика

  • вміти рахувати від 1 до 10 і назад;
  • правильно використовувати кількісні та порядкові числівники;
  • порівнювати числа, які стоять поряд, у межах 10;
  • зясовувати, яке число є більшим від іншого;
  • зрівнювати неоднакову кількість предметів двома способами;
  • визначати форму предметів.

Розвиток мовлення 

  • правильно вимовляти всі звуки;
  • уживати в мовленні прості та складні речення;
  • використовувати пряму й не пряму мову; 
  • підтримувати невимушену розмову;
  • складати невеликі розповіді про предмет, картину, на тему, запропоновану дорослим;
  • послідовно й виразно переказувати невеликі літературні твори;
  • визначати місце потрібного звука в слові.

УВАГА!!!

Корисні посилання

Міністерство освіти і науки України
Национальный аэрокосмический университет им. Н. Е. Жуковского
Освітній портал Педпреса
Освіта в Україні та за кордоном
Мала академія наук України
КОІППО імені Василя Сухомлинського
Департамент освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації
SDW18 banner

Контакти міліції

Авксентьєва Ірина Володимирівна, капітан міліції
Телефон: +380(95)559-50-74